PHOTOS

 

 

From the series:  “Reveses de un Instante”

digital printing                   2007-10

Our time, our moments, the life that passes, the after that stalks us, the memories that remain. All our breaths of life are undoubtedly a source of inspiration to time us or plot us, trying to glimpse a better moment in our time; however: the mud becomes rough and the fingers short to shape what happens because yes and happens because before, it was already written.

Nuestro tiempo ,  nuestros momentos o instantes , la vida que pasa , el después que nos acecha ,  los recuerdos que  quedan. Todos nuestros soplos de vida  son sin duda alguna , causa de inspiración para cronometrarnos o graficarnos , procurando vislumbrar un instante mejor en nuestro tiempo ; sin embargo: el barro se hace áspero y los dedos cortos para moldear aquello que acontece porque sí y sucede porque antes, ya estaba escrito .

“Agua para reverdecer nuestras ramas”

digital printing 90X60 cm. 2008

We also need water to green our branches and give shade to those who rest on our feet.

Igualmente necesitamos el agua para reverdecer nuestras ramas y dar sombra a quien repose en nuestros pies.

 

Basta ya

digital printing on pvc of 3mm 500 X 80cm. 2008

And Jesus answered and said, “Suffer ye thus far.” And He touched his ear and healed him.

 

 

 

From the Series:  Luxantropía (action to enlighten to human gender)

digital printing        2010

Art, as a reflection of our condition, a mirror of our experiences and questions, becomes the purest evidence of our thinking. Articulate concepts from the Social and Religious creating counterpoints between Christianity and the socio-political context, constitutes the stirrup of my work.

Turning the text into a protagonist and at the same time generating stories, questions and reflections. Texts that are often indirectly alluded to. Always marking the dual meaning of the written word, relating arguments found in the Granma newspaper with biblical verses. Connecting two doctrines, two ideologies, or two power systems, transforming this visual resource into a catalyst for semantic suspicion.

The text as a symbol or signal that activates the mnemonic senses of our intellect and not as a simple object of reading, becomes central motif of a discourse that establishes analogies between the biblical passages and the news found in the newspaper, creating verbal connections that go beyond of the written word, since ideologically also have much in common the arguments that in both publications are exposed.

Reflecting from the religious and at the same time from the conditioning, individual being -social is precisely the duet that implements this series, investigating within our divergent contextual conflicts.

El arte, como reflejo de nuestra condición, espejo de nuestras vivencias e interrogantes, se convierte en la más pura evidencia de nuestro pensamiento. Articular conceptos desde lo Social y Religioso creando contrapuntos entre el Cristianismo y el contexto socio-político, constituye el estribo de mi obra.

Convirtiéndose el texto en protagonista y a la vez generador de historias, cuestiones y reflexiones. Textos que muchas veces son aludidos indirectamente. Marcando siempre el sentido dual de la palabra escrita, relacionando argumentos encontrados en el periódico Granma con versículos bíblicos.  Conectando dos doctrinas, dos ideologías, o dos sistemas de poder, transformándose este recurso visual en catalizador de suspicacias semánticas.

El texto como símbolo o señal que activa los sentidos mnemónicos de nuestro intelecto y no como simple objeto de lectura, deviene motivo central de un discurso que instaura analogías entre los pasajes bíblicos y la noticia encontrada en el periódico, creando conexiones verbales que van más allá de la palabra escrita, puesto que ideológicamente también tienen mucho en común los argumentos que en ambas publicaciones se exponen.

Reflexionar desde lo religioso y al mismo tiempo desde la condicionante, individuo ser –social es precisamente el dueto que instrumenta esta serie, indagando dentro de nuestros divergentes conflictos contextuales.

 

Registered in the Chamber of Intellectual Property. Prohibited the partial or total reproduction of its material and its activity. Registration number B-2947-12

 

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